torsdag 29 maj 2014

Tävla om Disney Dvd FROST!


Tävling om Disney Dvd FROST!
 
Nu har du chansen att tävla om Walt Disneys Disneyklassiker nr 52: Frost DVD (originaltitel Frozen).
 
Dvdpremiär den 2 juni.
 
Vi tävlar ut 3 ex av den populära filmen. En av dem kan bli din.
 
 ©Disney

 
Så här tävlar du:
 
Skriv ner här i kommentarfältet vad du tänker på när du hör ordet "Frost". Lämna din emailadress eller länk till din blogg, så vi kan kontakta dig om du vinner (används bara till det).
 
Sista dagen att tävla är 8/6 2014. Vinnarna utses av Kotteshoppen.se Personal och kan inte överklagas.

58 kommentarer:

  1. Dotterns (9år) tanke när hon hörde ordet frost: En iskall värld, där det står en gammal cykel täkt med frost :)
    idas-mamma@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Det första jag tänker på när jag hör ordet frost är de där första "krispiga" morgnarna på hösten när man kommer ut på morgonen och gräset har färgats gnistrande vitt av kylan !
    Vackert och nästan lite "Magiskt"

    Åh !! Viggo skulle bli så himla LYCKLIG om vi vann !
    Frost är hans absoluta favoritfilm och låten ”let it go” går på repeat här hemma medan han sjunger med så högt han bara kan !!
    Så nu håller vi tummar och tår för att vinsten blir vår !!

    Trevlig helg !

    Mvh Fröken M & Viggo

    frokenmela@mail.com

    SvaraRadera
  3. Kyla, vinter och fina mönster!

    Hoppas!

    Mvh
    Nathalié
    yarp.blogg@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Jag tänker på dagar då det börjar bli vitt och man anar att vintern är på väg och när det knastrar när jag går i gräset!
    annce_81@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. vi tänker på en liten snögubbe som inte har några bekymmer i världen :)/ Cajsa och Lotta
    siskelisk@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Frost, vackra mönster av små iskristaller och då närmar sig den vackra vintern

    eingalillbnyberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Två tankar kommer samtidigt...
    När vi är uppe i Dalarna (Röjeråsen) och firar nyår och frosten lägger sig på de kala grenarna.
    Det gnistrar och förgyller hela landskapet - det blir magiskt!
    Barnen älskar vintern (i alla fall när frosten visar sig).

    Samt de vackra mönstersomel bildas i våra dåligt tätade fönster, frostblommor.

    Med vänlig hälsning
    Joel joeleri@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag är gärna med och tävlar, och skulle super gärna vilja vinna den här fantastiska filmen till min dotter Alva. Hon skulle bli super glad över denna fina vinst och jag skulle bli överlycklig som fick överraska henne med den.

    Det första jag tänker på när jag hör ordet frost är gräset som glittrar ute på gården och det där kalla kylan som tittar fram runt hörnet.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Isabella (5 år): Jag tänker på kallt, is och sånt fint man kan bygga med is, och så på snögubben Olof!

    carolina.ahsberg@telia.com

    SvaraRadera
  10. Vackra små snöflingor, är vad jag tänker på.

    Annica L
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag tänker på när jag var liten och gick från badhuset med blött hår som stack ut under mössan på vintern, ganska snart hade topparna frusit och var vita och vackra av frost

    theresekjonsson@gmail.com
    nattstad.se/sparainteslösa

    SvaraRadera
  12. Jag tänker på mina inte alltför nyttiga favoritfrukostflingor som barn, nämligen Kellogg´s Frost Flakes :)

    Mvh/ "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. När jag hör ordet ''frost'' så tänker jag på vintern och glitter!! hur isen är alldeles kall och slät o snöflingorna lägger sig lätt mot isen och bildar ett alldeles underbart mönster!

    dispute@live.se

    SvaraRadera
  14. Jag tänker på vinter och senhöst och tidiga morgnar med frost i gräset! Hoppas vinna filmen till min lilla dotter!

    SvaraRadera
  15. När jag hör ordet Frost så tänker jag på en kall vinterdag när solen skiner och det är massa frost på träden. :)

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  17. Jag är med :)
    Frost=kyla för mig...vinter & rimfrost på träden, så vackert :)
    Trevlig lördagskväll / Carina G
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  18. Vit kyla. Gnistrande blänkande. Skrapa bilrutan. Glada barn.

    Med vänlig hälsning
    Anja
    anjag@home.se

    SvaraRadera
  19. När jag hör Frost, tänker jag på syrrans lilla häst som på kort tid blivit hela familjens älskling.

    Älskar filmen Frost och skulle gärna vilja ha den i min fina klassiker samling.

    bitte_0007@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Tobias Eriksson31 maj 2014 kl. 19:48

    Vinterland underbara vinterland!


    lilsanto08@comhem.se

    SvaraRadera
  21. Det första jag kommer att tänka på när jag hör ordet FROST är: den vackra frosten på gräset men även att man ibland behöver frosta av frysen :)

    Mvh Malin
    coolmalpa@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. När jag hör ordet frost så tänker jag på snö ginster och stjärnklara vinternätter när varje andetag blir ett vitt moln!

    Magnusericsson@ymail.com

    SvaraRadera
  23. min sexåriga dotter älskar frost då det glittrar i solen ;)

    //Sara Mäkinen

    sara.makinen@uppsala.se

    SvaraRadera
  24. En jag känner kan inte säga "Rost"
    därför är hans bil full av "Frost"

    e-albin@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Hej.

    När jag hör ordet frost tänker jag på vinter och när man slickade på lyktstolpar trots att mamma sa åt mig att inte slicka. Och fastna med tungan så mamma fick komma med varmvatten.

    Mvh jessamy
    jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag tänker på en killa jag känner som heter Frost i efternamn *s*



    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  27. Hej,
    Det första jag tänker på är : hoppas att barnbarnet blir klädd med rätt kläder, nu när det börjar bli kallt. och att hon inte slickar på något metallartat föremål. Annars är det fint med frost på träden!!

    Med vänlig "sommarhälsning"
    Farfar

    anders.eskilsson@oktv.se

    SvaraRadera
  28. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  29. Det första som slår mig när jag hör ordet "frost" är faktiskt familjens gemensamma deckarfavorit "Ett fall för Frost" som vi ofta ser på tillsammans. Nu skulle vi vilja skapa nya stunder tillsammans med en annan Frost...

    anaconda@live.se

    SvaraRadera
  30. Sånadär magiska vinterdagar när det verkligen är FROST på träden som gör att grenarna ser ut som vita koraller.

    Naturen blir alldeles magisk men det måste vara precis rätt väderförhållanden för att det ska bli den där riktigt speciella frosten.

    busigt (a) spray . se

    SvaraRadera
  31. Jag tänker på varje vintermorgon när man var liten och skrek "DET ÄR SNÖÖÖÖ!" när det kommit lite frost på marken :)

    eriksson.frida97@gmail.com

    SvaraRadera
  32. Tänker på väl påklädda barn med röda näsor och kinder,som ser lyckliga ut och väntar på snön.

    SvaraRadera
  33. Tänker på min frys som behöver frostas av ;) Attans att det inte blev av när det var minus grader ute.....

    SvaraRadera
  34. Jag tänker direkt på förra vintern när låset på bilen frostades igen totalt och det var bara att glömma bilen till jobbet den morgonen :)

    /Andreas
    nybergaandreas@gmail.com

    SvaraRadera
  35. När jag hör ordet frost tänker jag på vita träd i vintertiden. Det är så vackert när frosten täcker grenarna och det blir som en fantasivärld i en Disney film.
    Kram Jennifer
    jenniferthelin@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. En härlig vintermorgon, klar, vindstilla och solig med med ett vackert frosttäcke.
    Vår hund rullar sig, lycklig efter morgonens promenad, i "snön" på gräsmattan. Skånska hundar får vara glada för det lilla!

    Jag mailade min e-mail address till info@kotteshoppen.se

    Anna Abrahamsson

    SvaraRadera
  37. När jag hör ordet frost tänker jag på senhösten när det börjar bli frost i gräset på morgnarna. När det är vitt men ändå så man ser gräsets gröna färg och hur det krasar när man går i gräset.

    min mejl: e.backeby@gmail.com

    SvaraRadera
  38. Jag tänker på en cool film mitt i den varma sommaren!

    /Hanna W
    hannawe@live.se

    SvaraRadera
  39. Jag tänker på rimfrost

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  40. Jag tänker på en fönsterruta täckt av frost där man kan urskilja den vackra formen av varje enskild snöflinga...
    ann.brand@including.com

    SvaraRadera
  41. Känslan när man vaknar upp en höst morgon och det är Frost ute. Då börjar man längta efter snö och tända ljus om kvällarna och en rolig film.

    linda_berglund@home.se

    SvaraRadera
  42. Frost, då tänker jag på kalla gnistrande vintermornar med rimfrost i gräset.

    p.henningson@gmail.com

    SvaraRadera
  43. När jag tänker på frost... Då tänker jag på vinter och snö, på lagomkalla vinterdagar med massor med vit snö. På tjockklädda barn rosiga om kinderna, som tillsammans med sina föräldrar byggt snögubbar med roliga attiraljer. Och snögrottor byggda i stora vallar som plogbilen gjort.

    Frost, ja då tänker jag på vintern helt enkelt! :)

    SvaraRadera
  44. Sander 6 år tänker på
    hur roligt det blir med
    vintern när hans snöhög
    blir jättehög & han kan
    åka pulka & bygga vägar,
    tunnlar byggnader & andra fantasifulla saker i snön.

    SvaraRadera
  45. För tänkte jag och min son på is snö och kyla.. som många andra. Men efter sett reklamen så tänker vi båda på en mycket rolig snögubbe som vi båda skrattar år. Så nu hoppas vi få se filmen framöver när den kommit. Emil1976@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. Numera tänker jag först och främst på denna disney-film som alla barnen pratar om på jobbet (förskollärare)... Vore ju himla kul att få se filmen så man vet vad de pratar om...

    SvaraRadera
  47. Vita kristaller, isblåa stjärnor och gnistrande snö!
    Hoppas kallt på värmande film!

    Hälsningar Anna!
    tindrasoliv@gmail.com

    SvaraRadera
  48. Jag tänker på vackra snöstjärnor i vår sommarstugas fönster! (Sommarstugan är inte helt "tät" och vi har ingen värme på, på vintern - därför kan det bli så vackra snöstjärnor i fönsterna!)

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  49. Nu för tiden är det ju oundvikligt att det första jag tänker på är just FILMEN Frost eftersom både jag och sonen fullständigt ÄLSKADE den när vi såg den.
    Men om jag bortser från det så tänker jag på glittrande grenar och stjärnklart :-) Fast inte samtidigt ;-) Frost är galet vackert!!!

    /Lotta
    klockaregard@hotmail.se

    SvaraRadera
  50. Jag är med och tävlar!
    Ordet Frost förknippar jag med kall luft och jag ryser till.
    Christina Kaakinen
    stina38_@hotmail.com
    http://mittandraliv.vimedbarn.se/

    SvaraRadera
  51. Frost ger mig associationer, till kyla och snökanoner, och nu i sommarens varma hetta, skulle det svalka och underlätta, om vi något vintrigt fick se, varför hela familjen hoppas på Frost på DVD!

    Med vänlig hälsning,
    Lina
    niohl@bredband.net

    SvaraRadera
  52. Hej, jag tävlar gärna!
    Min tanke går till tidiga morgonstunder under hösten, när löven ännu inte fallit av. En varm kopp te på balkongen. Det är tidigt och mysig frostmorgon.

    min mail är anakokol@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. Sammetsmörk stjärnhimmel och knaster under skorna vid gräsmattepromenad.
    Ulla
    raslov@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Dessa iskristaller som bildar frost kan vara av gott och ont!

    De kan förstöra växtlighet men kan även vara så ootroligt vackert! Speciellt på träd! Sådana vinterbilder är absolut de vackraste! :)

    SvaraRadera
  55. Frost är ju små vackra iskristaller. Frost kan vara på gott och ont. De kan förstöra växtlighet men även göra växtlighet så oootroligt vackert!

    Vinterbilder på frostbeklädda träd är det vackraste som finns!

    annie.gustavsson@gmail.com

    SvaraRadera
  56. Jag tänker på de fotspår som bildas i gräsmattan när man går mot bilen den första höstmorgonen som följer på en kylig natt med minusgrader. Det i kombination med ljudet av stegen är det bästa tecknet på att vintern är på ingång.

    prinsessan1974 [snabelA] hotmail [punkt] com

    SvaraRadera
  57. Två prinsessor, varmt och kallt
    Kärlek övervinner allt
    Spänning och en massa skratt
    En tossig snögubbe full av spratt
    Innehåller allt en film ska
    För att både stora och små ska tycka det är bra

    hille_p@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Det var svårt att komma överens och ursäkta att det drog ut på tiden. Vinnarna av varsin Frost DVD film är:
    Cajsa och Lotta (som tävlade tillsammans)
    Lina
    Carola L

    Grattis till vinnarna. Är du en vinnare? Vänligen meddela oss din adress och sms till info@kottesoppen.se, så skickar vi filmen.

    SvaraRadera