Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

tisdag 20 januari 2009

Varför Deppa när du kan vara glad?

Missade du också att det var den största deppardagen igår? Det gjorde jag. Visste faktiskt inte ens att det fanns en. Har tidigare läst att depressionerna i Sverige ökar för varje år och nu såg jag att forskare har utsett 19 Januari till stora Deppardagen (se artikel). Visst måste man få vara deppig och många har det värre än andra, men jag vill verkligen säga att med affektioner och citat kommer man långt.

Visst det låter lite nördigt, men vad sjutton, om det hjälper tycker jag att det är värt det. Jag är sällan deppig och jag tror att det beror på att jag alltid försöker tänka positivt. Om barnen är sjuka, så är jag glad att det inte är livshotande och tänker på dem som har sjuka barn jämt. När det är riktigt jobbigt brukar jag tänka att jag tar en minut i taget. I nästan allt det negativa kan man hitta något positivt istället för att vara pessimist och söka det negativa, vilket knappast hjälper för att komma över depression eller deppighet.

3 Citat (vet tyvärr ej vems) som kan hjälpa:
* När du har nått botten har du i alla fall fast mark under fötterna.
* Fattigdom är inte att äga lite utan att sakna mycket (Lucius Annaeus Seneca)
* Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar