Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

tisdag 17 februari 2009

Sanningen om Kvinnligt företagande!

Har nyss läst om att nyföretagandet minskade under 2008 med 4,6 %, men att det nu är en större efterfrågan på starta-eget rådgivningen. I samma mail läser jag att kvinnor som driver företag stöter på motstånd i sin vardag, vilket jag känner igen mig i. I början, när jag startade Kotteshoppen.se, för 1,5 år sedan, märkte jag inte av något stöd för kvinnligt företagande, som jag däremot ofta hörde om i radio och tv. Eftersom jag hade kvar min fasta anställning var det tvärstopp med Starta-Eget bidrag - och vem säger upp en fast anställning i dessa tider? Jag har också alltid känt mig ifrågasatt inom Barnomsorgen över hur mycket jag egentligen jobbar, även under julhandeln!! Det är min sanning om Kvinnligt Företagande innan företaget kan "stå på egna ben".

Blir glad när jag läser en artikeln i Aftonbladet där en kvinnlig egen företagare säger (citat): -Hindren är inte så stora som man kan tro. (slut citat) Där kan du också läsa intressanta fakta om kvinnligt företagande och var du kan vända dig om du är intresserad.

Mina 4 tips till andra kvinnor som funderar på att starta företag är:

Tveka inte om du har en idé som du tror på, men:
* Undersök marknaden.
* Tar mer tid & pengar än du tror.
* Får du Starta-Eget Bidrag? Efter ett halvår måste du också kunna försörja dig.

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar