Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

söndag 8 mars 2009

Ensamstående Föräldrar Prisas!

Jag har tidigare bloggat om hur jag imponeras av ensamstående föräldrar. Hur de har orken att sköta det som vi i parförhållande delar på. Med en sjuk make och 5 småbarn får jag ibland prova på hur det är att vara ensamstående (de perioder när han är sämre) och tycker att de är suveräna som får ihop det. Efter att han varit sjuk en vecka är jag helt knäckt och skulle behöva åka på hälsohem själv. Då tänker jag särskilt mycket på dem som drar hela lasset med barn, hushåll, ev trädgård,bilunderhåll osv osv helt själv kanske år efter år.

Nu uppmärksammans dessa föräldrar även i Aftonblandet eftersom Föreningen Makalösa Föräldrar har fått Årets Wendela Pris för sitt engagemang. Där nämns även att det fortfarande är skambelagt att vara ensamstående, vilket jag tycker är konstigt. Jag tror att alla som vet hur det är att ha barn imponeras av de som sköter allt själv.

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar