Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

onsdag 11 mars 2009

Kanske är jag Spåtant?

Nu varslas det lärare (se artikel)! Den 3 mars när media baserade ut att Metall skulle sänka sina medlemmars löner bloggade jag om att lärarna till viss del redan var där. Många av dem blev redan förra våren (2008) erbjudna att studera med 80 % av lönen med start Höstterminen (se Blogginlägg).

På grund av lågkonjunkturen trodde jag inte att det skulle vara svårt att få lite längre tjänstledighet från mitt arbete sedan 14 år. Jag har varit föräldraledig i stort sett de senaste 6 åren pg a att barnen kommit tätt och skulle gärna vilja fortsätta att vara hemma med barnen samt driva mitt egna företag.

Eftersom en annan tjej dessutom nyss lärt upp sig på "min tjänst" som nattportier väntade jag mig ett positivt svar, men där gick jag bet. 1 April börjar jag mitt 3:dje jobb (5 småbarn, nattportier och egen företagare) vare sig jag vill eller inte, för vem säger upp en fast tjänst i dessa tider med 7 munnar att mätta?

Vissa blir av med sina jobb. Andra får inget jobb, men de som arbetar får jobba ihjäl sig. Visst är det konstigt?

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar