Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

söndag 22 mars 2009

Kritik mot Intyg för Vård Av Barn!

Tror inte regeringen att Försäkringskassan, Lärarna/Förskollärarna och föräldrar har annat att göra än att involvera sig i de intyg för Vård av Barn som föräldrarna nu måste lämna in för att få ut någon ersättning? Visst, jag förstår tanken att man inte ska kunna fuska, men jag kan då säga att det ska mycket till innan lappen når försäkringskassan.

Först ska man komma ihåg att anmäla till FK första dagen barnet bli sjukt. Sedan ska man ta sig igenom en ev. jobbig period med sjuka barn, oftast med sömnbrist. Efter det ska man fylla i lappen, komma ihåg att ta med den till barnomsorgen, hoppas att man får tillbaka den, stoppa den i ett brev till FK och först då kan man andas ut. Det är en lång procedur och jag kan då säga att jag missat detta flera gånger. Antingen har jag glömt att anmäla sjukt barn eller så har jag tappat bort lappen.

Förstå mig rätt! Jag tycker också förstås att vi i Sverige inte ska klaga eftersom det är en otroligt fin förmån att ha detta, men vad var det för fel på hur det var förut? Inte känns det mindre meningslöst när jag läser artikeln i Aftonbladet att antalet VABdagar som togs ut i år inte var färre än förra året, då vi inte hade detta system mot fusket (feb. månad).

Ett är i alla fall säkert: Det skapar mer jobb för lärarna, förskollärarna, posten och försäkringskassan. Jag försöker alltid att se något positivt i det som är jobbigt och i det här fallet är det väl kanske så att färre behöver varslas, eftersom dessa yrkesgrupper fått mer jobb pg a nya systemet.

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar