Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

tisdag 10 februari 2009

Undvik Skilsmässa - gå kurs!

Ja, det är Folkhälsoinstitutets förslag för att förhindra att barn får uppleva skilsmässor. Denna kurs om konflikthantering vill de erbjuda blivande föräldrar, eftersom så många som vart 5:e svenskt barn lever med en ensamstående förälder.

Varför förbereder inte föräldrautbildningarna föräldrarna på de lite jobbigare delarna med att ha barn? Visst, jag blev upplyst om att det kanske inte är alldeles enkelt att få till amningen, men inte en enda gång pratades det om den delen av babyns utveckling som kan upplevas lite jobbigare. Sömnbristen man upplever av att vakna massor av gånger av att babyn behöver äta eller får tänder. Sladdarna till alla lampor, som de rycker i när de börjar ta sig framåt. Vilken ålder de ev. börjar klättra på stolar och bord, hänger i fönsterposter mm mm. Ja, listan kan göras lång. Om föräldrarna förbereds på de jobbigaste delarna blir det säkert lättare än de trott, vilket jag tror gynnar de flesta. Jag har mött flera mammor som blivit överrumplade över hur jobbigt det är med bebis och amning.

Jag tycker också att föräldrarna borde förberedas att från att ha varit nr 1 för varandra, kommer det nu in en liten konkurrent som kommer att uppta framförallt mammornas tankar och tid, speciellt den första tiden. När jag väntade 5:e barnet fick jag faktiskt en bok: Håll Kärleken Levande eller något sådant hette den. Jag tror och hoppas att den delas ut till alla nu för tiden och att det inte bara var för att jag väntade mitt 5:e barn!

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar