Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

måndag 23 februari 2009

Vem är mest stressad?

Jag tycker att det är jättetråkigt att se att det oftast blir nästan som en tävling mellan kvinnor, när man istället skulle önska att man kunde hjälpa varandra framåt.

Första gången jag tänkte på detta var när en journalist, frågade mig vad jag tyckte om kommentarerna som läsarna lagt till artikeln om mig som hade rubriken Jag födde 5 barn på 5 år. Jag såg väl ut som ett frågetecken, så han förtydligade sig med att säga:
-Ja, men det var ju som om de som kommenterade bara skulle försöka vara ännu värre än du. De hade fött 5 barn på 3 år, 9 barn på 10 år osv.
Min reaktion hade varit Wow, om det de kommenterade, för är det inte så att det alltid finns någon som är värre, har det värre osv. Något som oftast tröstar mig under jobbiga perioder, för vad har jag att klaga på med 5 sjuka barn i en veckas tid när det finns de som har kroniskt sjuka barn med dödliga sjukdomar? Det blir ju nästan ett hån mot de föräldrarna. Ingenting har någonsin kunnat göra mig så stressad som tanken på vilket ansvar jag fick när jag födde mina barn och därmed också fick ansvaret för deras liv. Den inre stress man känner som förstagångsförälder när bebisen skriker otröstligt eller barnet är sjukt och du vet att du är den som ska se till att han/hon får vård i rätt tid, barnet inte trivs inom barnomsorgen/skolan går inte att jämföra med någon annan stress som jag stött på.

Vem kan utnämna sig själv till att vara Värst eller Mest Stressad se artikel . Längst ner i artikeln hade även flera kommenterat detta och det är mycket tänkvärda kommentarer. En av dem tycker jag är lite som en hyllning till oss mammor.

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar