Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

måndag 23 februari 2009

Vill inte alla ge råd till Nyblivna Föräldrar?

Är det inte så att de flesta du träffar som nybliven förälder vill ge dig några goda råd att följa? I bästa välmening förstås. Det är bara att lyssna på rådet och sedan ta åt sig det som man själv tycker verkar vettigt.

Värre blir det när sköterskorna på BVC säger olika saker när du vänder dig till dem som är professionella och vill ha svar på din fråga (se artikel).

När mina första barn, tvillingarna, föddes och låg på barnmottagningen för att de var för tidigt födda var jag tvungen att pumpa ut bröstmjölk var 3:e timme tills de skulle komma igång och äta själva. Då bytte sköterskorna även blöjor på barnen för att de skulle piggna till och vilja äta. Vad de glömde att berätta för mig, som nybliven mamma, var att man inte behövde byta kissblöja på natten. Så fort mina barn verkade vakna till, trodde jag det var dax att byta blöja. Även med barnet som jag fick efter tvillingarna (alltså mitt 3:e barn) bytte jag blöja flera gånger på natten tills en kompis ifrågasatte mig, när jag berättade vad jag gjorde. Tänk vad mycket tid, pengar och sömn jag hade sparat om någon hade talat om för mig att man inte behöver byta blöja så ofta.

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar