Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

söndag 2 november 2014

Ursprunglig Lek med barn!

Läste just en mycket intressant artikel "Han leker världen trygg" i Good News Magazine. Inte nypublicerad, så kanske har du sett den förut. För mig var det första gången jag läste den och jag tänkte först, ärligt talat, vilken annorlunda man. Utifrån hur han måste ha uppfattas av andra där han i olika miljöer har gått på alla fyra helt tyst. Ju mer jag läste och jämförde med mina egna 6 barn, desto mer förstod jag.

Mannen som står att läsa om i artikeln har under nästan hela sin livstid undersökt den Ursprungliga leken. När man läser artikeln kan man se att både människor och djur har ett liknande lekbeteende i grunden. Han berättar hur han har stått på alla 4 och det snabbt kommit barn som har klättrat och klängt och haft kul på honom och att det har fungerat likadant på vargar. Många är vi som sett apor på zoo tumla runt med varandra, speciellt ungarna.

Det fick mig själv att tänka. Hur ofta sätter jag mig bara ner helt avslappnat och leker med mina barn, utan att ha något i händerna? Mina sex barn föddes inom 7 år och 3 månader och Jodå, med de första barnen, tvillingarna som föddes för snart 12 år sedan, kan jag säga att jag lekt rätt mycket med och också 10 åringen som föddes efter dem. De 3 yngsta barnen har roat sig mest tillsammans med syskonen och förstås haft jättekul också, men hur leker de då? 4-åringen hoppar gärna upp på mina axlar eller rygg om jag sätter mig på golvet eller i soffan. Han skrattar glatt och tycker att det är jättekul. Ser ofta också att han gärna rullar runt på golvet med 7-åringen någon gång då och då och busar. Lägger maken sig på golvet, som han så många gånger gör pg a sina ryggproblem, så gissa vem som är där - Jo, 4-åringen förstås! Ganska roligt när jag tänker efter pg a att min yngsta son är ju den som har mest av barnasinnet kvar. Med de större barnen har det vuxit bort mer. Fram för mer ursprunglig lek för att kunna ha kul och slappna av med sina barn! Själv ska jag aldrig säga till honom att hoppa av när han kommer upp på mina axlar eller rygg utan ge mig tid att mysa.

Lite konstig uppmaning med tanke på att vi driver webbshop med leksaker, men det ena behöver inte utesluta det andra. Ibland måste man ju  tyvärr tvätta, diska och städa också....

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar