Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

måndag 8 december 2008

Lyssnar chefen på dig?

Vid sämre tider slimmar företagen organisationerna ännu mer. Mindre antal människor får göra mer jobb. I ett sådan företagsklimat krävs det att personalen trivs. Många arbetsplatser som jag arbetat på har varit väldigt toppstyrda där chefen gått ut med att han eller hon vill höra de anställdas åsikt, men där personalen kännt att deras åsikter går in genom ena örat och ut genom det andra. Detta bestämde jag mig i ett tidigt skede ta avstånd från när jag blev chef.

Management 2.0 är mer min typ av ledarstil, som jag tror får personal att jobba mer med glädje och energi eftersom de får vara med och påverka, att den som kan mest inom området är den som har "högst röst". Att ge "morötter" för att det ska kännas kul och motiverande att gå till jobbet samt ha förståelse för att personalen har ett privatliv. Viktigt är också att alla i personalen vet vad deras kollegor på andra avdelningar jobbar med, vilket leder till större förståelse mellan varandra. Många av Dagens ungdomar har inte heller samma tolerans som tidigare generationer. Passar inte arbetsuppgifterna eller lönen har de större benägenhet att dra vidare mot nya utmaningar.

I en artikel ur IDG kan du läsa mer om webb 2.0 och även skillnaden mellan 40-, 60-, 70- och 80-talisternas olika ledarskap. Denna webbredaktör är 70-talist och kan absolut identifiera sig med ledarskapet som skrivs om i artikeln och håller med om att det är framtidens ledarskap.

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar