Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

torsdag 1 januari 2009

Tips på Potträning!

Jag har tränat 5 barn att gå på pottan hittills och tycker att det har gått jättebra med 3 st, 1 är för liten än och den 5:e tog det lite längre tid, samt att det blev ett par bakslag.

Till att börja med har jag alltid satt dem på pottan så snart de har kunnat börja sitta ordentligt, 6-8 månader. Visst har det varit en hel del jobb, men jag tycker att det har varit värt det att de har blivit torrare fortare. Mina barn har säkert också haft motivation av varandra eftersom de första var tvillingar och de satt och pratade och sjöng på pottan. Sedan var de ju bara 2,5 år när 3:e började sitta på pottan så han ville ju göra som storasyskonen, vilket i sin tur ledde till att 4:e barnet, 2-åringen i stort sett skippade pottan och satte sig och balanserade på toan istället.

Mina tips till potträning:
*Börja sätta dem på pottan när de kan sitta ordentligt.
*Prova att sätta dem på pottan efter maten. Ofta händer det saker.
*Gör det roligt att sitta på pottan (sjung eller läs).

Om det inte hjälper så ta till hjälpmedel som My Wee Friend (ett klistermärke som man klistrar i pottan och som visar en figur när barnet kissar).

Totalvägrar barnet? Kanske vill det sitta på toan, som mamma och pappa istället. Skaffa toasits som man kan lägga på toan med mindre hål, men om barnet ändå inte vill....vänta och pröva när barnet blivit äldre. I denna artikel (klickbar länk) hittar du fler tips.

Lycka till!

Inga kommentarer: