Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

onsdag 7 januari 2009

5 barnsMamma i Karrären!

Läser en artikel om mammor som går kurser för att förstå sitt värde på arbetsmarknaden. Jag tycker att det låter fruktansvärt, eftersom det borde vara en självklarhet att man som mamma ska känna sig lika viktig på jobbet före, som efter mammaledigheten. Annars är det antingen arbetsplatsen eller ens egen inställning det är fel på (i det sistnämnda fallet kanske det behövs kurser, för ingen ska behöva känna så).

Jag kommer ihåg en arbetskompis till mig som hade väldigt dåligt självförtroende innan hon fick barn och det påverkade hennes humör. När hon kom tillbaka efter mammaledigheten var hon en helt annan människa. Glad och utstrålade både självkänsla och stolthet! Utan kurser eller någon mer utbildning blev hon receptionschef.

Själv föredrar jag, i motsats till ovan nämnda artikel, att se det som att det är pg a mitt mångåriga jobb som receptionist, där jag alltid var van att hålla många bollar i luften, som gör att jag idag "oftast" både kan hålla tålamodet och 5 små barn (som vill något samtidigt) under kontroll utan att bli galen. Jobbet hade jag före barnen. Mammaledigheten har bara inneburit att jag jobbat på ett helt annat sätt, vilket innebär att jag aldrig varit ifrån arbetsmarknaden.

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar