Välkommen till vår officiella blogg för www.kotteshoppen.se

Här kan ni ta del av våra pressreleaser samt följa våra nyheter kring vårt sortiment.
Barnkläder & Leksaker Online

lördag 3 januari 2009

Få kvinnliga chefer nyanställs!

Enligt en artikel i Aftonbladet är det fortfarande så att män går före kvinnor när det är dax att anställa till chefsposter.

Jag tror att många gånger är det så att eftersom trenden att anställa män har varat under lång tid, har männen fått försprång med erfarenhet från chefpositioner. Jag tycker att företagen ska våga satsa på kvinnor inom företaget, som varit med ett bra tag i arbetslivet, trots att de kanske inte haft chefpositioner. De vet ju oftast mycket om arbetsplatsen och har kanske haft flera chefer, så de vet hur de själva vill vara som arbetsledare. Om utbildning saknas, kanske satsa på kortare ekonomisk utbildning (många går ju Starta Eget kurser och kan sedan driva ett företag).

Ju mer jämnställda vi, män och kvinnor, blir i hemmet med barn och hushållsuppgifter, desto större chans är det även för yngre kvinnor att orka med och klara av de uppgifter som krävs som chef. Jag tycker mig se att de som är mellan 20-25 år är mer jämnställda med barn och hem och hoppas verkligen att min uppfattning stämmer, för då kommer det att bli fler kvinnliga chefer också.

Inga kommentarer:

kotteshoppen.se
Info


Bli prenumerant med Bloglovin
Eller...
Följ det senaste på Facebook


Dela med dina vänner


Missa inga nyheter med Kotteshoppens nyhetsbrev
Prenumerera på Kotteshoppens nyhetsbrev
Namn

E-post


email:info@kotteshoppen.se


Bloggvänner


Bloggdesign wtfd©2010

Bloggarkiv

Summa sidvisningar